فریب بازار گرمی فروشندگان منابع تحت فشار را نخورید

1401/11/29 584

در همه زمان ها عدم توازن در عرضه و تقاضای محصولات باعث افزایش قیمت کاذب محصولات و به تبع باز شدن راهی برای سوء استفاده افراد سود جود می شود که فقط به فکر سود و منفعت خود هستند و منفعت خریدار هیچگونه جایگاهی در نزد این دسته از فروشندگان ندارد در یکی دو سال گذشته با توجه به وضع تحریم های خارجی و عدم ترخیض کالا وارداتی در گمرکات کشور به جهت حمایت از تولید داخلی جدیدا بعضی از تولید کنندگان منابع تحت فشار بهداشتی از اعتماد مصرف کنندگان سوء استفاده کرده و ادعا میکنند که داخل منابع تحت فشار را جهت افزایش طول عمر رنگ اپوکسی می زنند در حالیکه این ادعای کذبی جهت خالی کردن جیب مشتریان است با ما همراه باشید تا در ادامه از کم و کیف ماجرا با خبر شوید

آنچه در این مقاله می خوانید:

بررسی ادعای تولید کنندگان در خصوص رنگ کردن داخل منابع تحت فشار

آیا تیوپ استفاده شده در داخل منابع تحت فشار ایرانی بهداشتی است؟

نحوه تشخیص تیوپ سفا ایتالیا اصلی از تقلبی

بررسی ادعای تولید کنندگان در خصوص رنگ کردن داخل منابع تحت فشار

بررسی منابع رنگ شده

اخیرا بعضی از تولید کنندگان منابع تحت فشار ایرانی ادعا می کنند که داخل مخازن تحت فشار را جهت جلوگیری از زنگ زدگی رنگ می کنند در پاسخ به این ادعا باید ابتدا کمی تامل و تفکر کرد برای اینکه بتوان داخل منابع را رنگ کرد دو راه وجود دارد:

  1.  یا باید قبل از جوشکاری منابع اقدام به رنگ کردن داخل منبع کرد که در این حالت پس از جوشکاری بعلت داغ شدن محل جوش رنگ داخل مخزن می سوزد و اگر تیوپ داخل مخزن به هر دلیلی سوراخ شود رنگ داخل مخزن بعلت فشار پمپ آب به خورد ساکنین داده می شود
  2. شاید تولید کنندگان یا فروشندگان ادعا کنند که بعد از اتمام عملیات جوشکاری اقدام به رنگ کردن داخل منبع تحت فشار می کنند. در رد این ادعا باید گفت که دهانه فلنچ منابع تحت فشار یا 8 سانتی هستند یا 9 سانتی که اگر هر کدام از این دو هم باشند از یک سوراخ 8 یا 9 سانتی امکان رد کردن پیستوله رنگ و چرخاندن آن در داخل مخزن وجود ندارد اگر باور ندارید امتحان کنید.
  3. مضاف بر این رنگ کردن داخل مخزن تحت فشار مغایر با اصول بهداشتی می باشد و برای بدن مضر است، کشور ایتالیا خواستگاه و سرچشمه تولید انواع منابع تحت فشار از قبیل: منبع تحت فشار زیلمت، منبع تحت فشار وارم، منبع تحت فشار آکوا سیستم، منبع تحت فشار البی و چندین برند دیگر هست که همگی آنها در بازار های کشور های اروپایی و آمریکا به فروش می روند که استاندارد و نظارت های دقیقی بر روی آنها می شود با این حال هیچ کدام از این منابع مجاز به رنگ کردن داخل مخازن نیستن والا کشور های اروپایی به جهت دسترسی به تکنولوژِی و ابزار های پیشرفته تولید و همچنین سابقه طولانی از تولید کنندگان ایرانی دارای سبقه بیشتری هستند با این حال نه توانایی رنگ زدن داخل مخازن را دارند و نه مجاز به رنگ زدن داخل مخازن هستند.
  4. همانطور که در تصویر عنوان کردیم در ویترین بعضی از فروشگاه ها نمونه برش خورده منابع بعنوان نمونه رنگ شده به مشتریان معرفی میکنند در حالیکه در نمونه برش خورده امکان رنگ کردن فضای داخلی منبع وجود دارد ولی در مدل برش نخورده امکان ورود پیستوله رنگ به داخل مخزن وجود ندارد به همین دلیل رنگ کردن فضای داخلی منبع در واقعیت امکان پذیر نیست

آیا تیوپ استفاده شده در داخل منابع تحت فشار ایرانی بهداشتی است؟

توجه به این نکته که تیوپ داخل منابع بهداشتی چه مارک و چه جنسی هست بسیار مهم است زیرا آب قابل شرب در داخل این تیوپ ها ذخیره می شوند و اگر تیوپ منبع تحت فشار از نوع غیر بهداشتی باشد سرطان زاست و برای سلامتی مضر است.

اخیرا مشاهده شده که برخی از تولید کنندگان منابع تحت فشار ایرانی که ما از نام بردن آنها به دلایل مختلف معذوریم از تیوپ های غیر بهداشتی ایرانی برای منابع تحت فشار خود استفاده می کنند جنس این نوع از تیوپ ها از جنس تیوپ لاستیک ماشین می باشند در حالیکه باید جنس این نوع تیوپ ها از EPDM کائوچویی باشد و تنها کمپانی بنام و مطرحی که این نوع تیوپ ها را تولید می کند تیوپ منبع سفا SE.FA ایتالیا می باشد ولی متاسفانه کار به اینجا ختم نمی شود. این دسته از تولید کنندگان برای حفظ ظاهر و فریب دادن خریداران بر روی تیوپ های غیر بهداشتی اقدام به حک نام کمپانی SE.FA ایتالیا می نمایند و حتی بر روی تیوپ منابع خود قید می کنند که محصول کشور ایتالیا در حالیکه واقعیت ماجرا این چنین نیست و این تیوپ ها در داخل ایرانی و بدون هیچگونه نظارتی و بصورت کاملا غیر بهداشتی بدون اخذ هیچ گونه استاندارد و یا گواهینامه ایی تولید می شوند.

نحوه تشخیص تیوپ سفا ایتالیا اصلی از تقلبی

تفاوت تیوپ ایتالیایی و طرح ایتالیایی

تشخیص اصالت تیوپ داخل منابع تحت فشار ایرانی یک مقدار مشکل است ولی غیر ممکن نیست برای این کار باید چند نکته را بسنجید که ما در ادامه سعی کردیم به همه این موارد اشاره کنیم پس با ما همراه باشید.

1- همیشه در نظر داشته باشید که پافشاری فروشندگان بر فروش یک برند و یا مارک دلیل بر کیفیت بالای آن منبع تحت فشار نیست چه بسا سود و منفعت بالای آن برند برای فروشنده باعث تبلیغ بیش از حد آن توسط فروشنده می شود زیرا منافع خریدار در نزد بعضی از فروشندگان هیچ جایگاهی ندارد برای اطمینان از صدق کلام این دسته از فروشنده ها معمولا از فروشندگانی در مورد ادعای مطرح شده آنها سوال کنید که مارک تبلغ شده آنها را نمی فروشند و یا از افراد معتمد در مورد سبقه کاری تولید کننده منبع تحت فشار پرس و جو کنید.

2- اگر تجربه خرید تیوپ های بهداشتی مارک سفا ایتالیا اصل را داشته باشید باید متوجه شده باشید که تیوپ های سفا دارای 4 مشخصه منحصر به فرد می باشند که تیوپ های ایرانی ندارند: 

  • داخل و بیرون تیوپ های اصلی SE.FA ایتالیا دارای مواد سفید رنگی می باشند که اگر آنرا مزه کرده باشید طعم تلخی دارند در حالیکه تیوپ های تقلبی فاقد این مواد می باشند و کاملا سطحی براق دارند.
  • علاوه بر مزه تلخ بوی تیوپ های اصلی سفا شبیه تخم مرغ آب پز می باشد در حالیکه بوی تیوپ های تقلبی کاملا بوی لاستیک خودرو را دارند.
  • تیوپ های SE.FA ایتالیا به دلیل اینکه از کائوچو ساخته شده اند دارای حالت نرمی می باشند که اگر بر روی زمین قرار داده شوند کاملا پخش بر زمین می شوند در حالیکه تیوپ های تقلبی به دلیل اینکه از لاستیک ساخته شده اند دارای حالت صاف و ایستاده می باشند.
  • شاید تعجب آور باشد که بر روی بعضی از رنج های تیوپ های اصلی ساخت کمپانی سفا ایتالیا فقط کلمه SE.FA و مدل تیوپ قید می شود در حالیکه بر روی همه رنج های تیوپ های تقلبی کاملا قید می شود made in italy در واقع حک کردن این کلمه صرفا جهت عادی جلوه دادن و فریب خریداران می باشد و تعجب آورتر این است که بعضی از خریداران خیلی راحت تر جنس تقلبی را به دلیل اینکه حک شده made in italy قبول میکنند که جای تاسف دارد.

3- ما برای درک بهتر عکس یک نمونه از تیوپ SE.FA ایتالیا را در کنار تیوپ ایرانی طرح SE.FA قرار دادیم تا بهتر متوجه آنها شوید.