پمپ آب خانگی کم صدا

1399/05/11 308

پمپ آب خانگی اصولا در جامعه امروزی برای اکثر آپارتمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.بیشتر مواقع پمپ آب خانگی را در داخل پارکینگ یا در طبقه همکف قرار داده و آن جا اجرا می نمایند. نحوه قرار دادن پمپ آب در پارکینگ یا در طبقه اول به گونه ای خواهد بود که برخی مواقع همسایگان در طبقه اول شاید صدای آن را بشنوند و در برخی مواقع به هیچ عنوان صدای روشن و خاموش شدن پمپ آب خانگی به گوش نمی رسد.برخی مواقع مجبور میشویم که پمپ آب را در محلی قرار دهیم که مجبورا داخل منزل است و یا در محلی نزدیک به واحد بایستی قرار دهیم. انیجاست که صدای پمپ آب کاملا آزاردهنده خواهد شد و خریداران به دنبال پمپ آب خانگی کم صدا و یا حتی پمپ آب بی صدا خانگی می گردند.
اصولا پمپ آب بی صدا خانگی برای ساختمان به آن دسته از پمپ آب ها اتلاق می شود که با توجه به کم بودن صدای الکترو موتور آن می توان در داخل واحد مسکونی از آن استفاده کرد بدون آنکه مزاحمتی برای ساکنین واحد داشته باشد.
پمپ آبگرمن یکی از انواع پمپ آب خانگی بی صدا محسوب می شود که می توان در راه لوله اصلی ورودی آن را نصب کرد و بعد از آن از فلوسوئیچ نصب کرد تا روشن و خاموش شدن پمپ آب به طور اتوماتیک انجام بشود.
پمپ آب نیم اسب بخار از ضعیف ترین پمپ آب خانگی به شمار می روند که دارای صدای بسیار کمی می باشند. از این نوع پمپ آب معمولا در واحد های دربست، ویلایی و تک واحدی استفاده می کنند که هم دارای قدرت پایینی است و هم صدای بسیار ملایمی دارد.
اگر بخواهیم پمپ آب ما در منزل کارایی مناسبی داشته باشد باید در مسیری آن را قرار دهیم که از خم شدن های پی در پی در لوله آب به دور باشد تا افت فشار نداشته باشد.
به طور حتم می توان گفت که هیچ گونه پمپ آب خانگی بدون صدا وجود ندارد. ساختاری که پمپ آب دارد بر مبنای قطع و وصل شدن الکتروموتور خواهد بود که ذاتا دارای صدا است. اما برخی کارخانجات تولیدکننده پمپ آب از الکترو موتوری استفاده می کنند که بدنه و بالانس آن را قوی کار می کند تا صدای کمتری ایجاد نماید.
هرچه به میزان آبدهی بیشتری نیاز داشته باشیم باید از پمپ آب خانگی قدرتمند تری استفاده نماییم. معمولا در آپارتمان ها از پمپ آب خانگی بشقابی، پمپ آب خانگی جتی ، پمپ آب خانگی دوپروانه و... استفاده می کنند.
انواع مختلفی از پمپ آب خانگی در بازار موجود است که می توان خریداری کرد. مانند پمپ آب یک اسب بخار، دو اسب بخار و... که بر اساس نیاز هرچه ساختمان بزرگتر باشد میزان قدرت آن بیشتر خواهد بود.
* برخی افراد ندانسته پمپ آب را مستقیم به انشعابات اصلی شهر وصل می کنند که باید گفت این کار خلاف قوانین اصلی نصب پمپ آب می باشد. پس باید پمپ آب را ابتدا به یک منبع ذخیره آب وصل نمود و بعد فشار آب مورد نیاز خود را به وسیله پمپ آب تقویت نمود.
در هر نوع پمپ آب خانگی مانند بشقابی ، پمپ آب دو پروانه، پمپ آب تک پروانه و... هر کدام که قدرت موتور پایین تری داشته باشد کم صداتر خواهد بود. مثلا پمپ آب تک پروانه نیم اسب بخار دارای صدای کمی خواهد بود .
در بین الکتروموتور های موجود در بازار به الکترو پمپ موتوژن و الکتروژن که بر روی پمپ آب پمپیران ، پمپ آب نوید موتور و... نصب می شود می توان به عنوان الکتروموتور های کم صدا نام برد.
در مجموع بخواهیم پمپ آب خانگی انتخاب کنیم که کم صدا باشد می توان پمپ آب بشقابی و پمپ آب جتی را به عنوان کم صداترین پمپ آب خانگی در نظر گرفت که می توان حتی تا ساختمان های 5 طبقه نیز به کار برده شود. بعد از پروانه استیل، پروانه برنجی در جایگاه بعدی قرار می گیرد که صدای کمتری دارد.